lifeofh.blogg.se

☆★☆The life of H ☆★☆

JAG ÄR SJUK ,, men jag jag har tips..

Kategori: Allmänt

Inte bra att va sjuk man orkar inte göra något och jag har en massa att göra FAN! 
Inte kul att ha ont i halsen,täppt i näsan,snuvig och sen har man huvudvärk på köpet .. hur ska man kuna konsentrera sig på plugg då.... inte bra timeing alllssss! ..hatar att vara stressad och orolig .
 
vad man kan göraa när man är förkyld och lite hemkurrer (visa har jag hittat på men det kanske funkar eller vet inte ens om det funkar haha) 
 
  • sniffa på pressad vitlök ..
  • sätta huvet över en balja med kokt vatten och en handuk över sen andas in ångan .. typ som en bastu för facet
  •  ät ekologisk (eller annan)  honung .. direkt från burken.
  • ät apelciner eller anat med massa C vitaminer .. vafan ta och ät en hell citron vett ja
  •  drick te .. kamomil te .(jag hatar smaken)
  •  ta ett varmt bad .. för att det är skönt.. och man blir avslappnad
  • om ögonen är riniga och sånt jobbigt så ta några ögondroppar jag tycker det käns frächt efter och svalkande på nåt sätt
  • när du snytter dig snytt dig inte med pappar det torkar ut näsan den blir röd och gör ont svider .. så torka istället med något mjukt så som nått tyg och tvätta den ofta och glöm inte smörja din näsa med kräm (nivea eller liknande)
  • gå ut och gå FRISK LUFT! man blir pigg.
  • VA GLAD OCH POSITIV.. fast det gör ont i know :D 
 
// H

Kommentarer


Kommentera inlägget här: