lifeofh.blogg.se

☆★☆The life of H ☆★☆

Från ledsen till glad

Kategori: Allmänt

VAD SKA DU GÖRA NÄR DU ÄR DEPPING ARG OCH KANKSE HAR DET JOBBIGT I SKOLAN ELLER NÅGOT ANAT I LIVET.
 
jag ialafal gör så här..
 
1. säg högt för dig själv att allt kommer bli bra och att allt löser sig. 
även om du inte känner så säger  du positiva ord som är bättre en att säga negativa ord som förmodligen kommer bara få dig att må sämre. 
 
2. ta ut din frustration, ilska eller ledsenhet på något.. jag brukar ibland rita eller spela gitar eller skiva ut allt  i form av dikter. Men sen fins det massa anat som att springa, tränna, eller vad vet jag skrika så högt du kan..och en hemlighet som jag har är faktisgt att när blir galet arg vet inte var jag ska ta vägen.. kan jag slå på min kudde ... jag ser säkert helt utflippad ut .. men ingen ser ju såå whatever .. det är befriande på nått sätt :D 
 
3.una sig själv .. ta en paus från all stress och ilska och shit som pågor i livet ta ett eller två steg från problemet och bara för en liten stund glömma bort allt .. man ska ju inte undvika problemet men bara ta en paus från allt.  det kan va ett varmt bad, en promenad,en rolig middag med vänner eller bara en film...eller en spa kväll yay såna är roliga. eller och massage. 
 
4. om du har något som är i vägen som gör att du inte må bra och du kan själv lösa problemet. då tycker jag att man sätter upp ett mål! tex. du har en massa skola du ligger bak i skolan och du årkar inte med att göra det eller du saknar motivation och känner dig rätt så kass över att du inte har lyckats (mm så som jag nu) gör en belöning till dig själv något ricktigt bra som du känner yes det vill jag ha och så tänker du såhär. jag ska få denna bellöning när jag har gjort allt färdigt. då har du liksom ett mål att upp nå och det är också motiverande. för det första tänk dig hur lättad man är när allt är färdig bara det är en belöning men sen att man plus har något roligt som väntar gör det änu bättre 
 
5. Sen så kan man hitta en söt bebisatt krama, leka och gosa med det gör susens man blir så glad och full av kärlek :D 
 
// H
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: